Jak ćwiczyć efektywnie?

Ćwiczenia aerobowe, a może siłowe? Trening w domowym zaciszu czy zajęcia w centrum fitness? Pytań na temat uprawiania aktywności jest wiele, jeszcze więcej odpowiedzi. Zwłaszcza obecnie, kiedy każdy zainteresowany ma przeróżne możliwości w zakresie trenowania. Jednak bez względu na to, czy wybierze się sztangi, a może postawi na stateczniejszy pilates warto pamiętać o kilku podstawowych kwestiach.

Regularna aktywność fizyczna

Trening podejmowany sporadycznie przyniesie chwilowy zastrzyk energii oraz skończy się zakwasami następnego dnia. Poza tym nie przełoży się na widoczne rezultaty w postaci zgrabniejszej sylwetki. Po jednorazowym wysiłku trudno też oczekiwać poprawy kondycji. Wytrzymałość organizmu buduje się poprzez regularny trening. Nie trzeba powtarzać go codziennie, warto natomiast opracować sobie plan systematycznie wykonywanych ćwiczeń. Poza tym aktywnym w różnym wymiarze najlepiej być codziennie. Pomiędzy treningami dobrym pomysłem będzie spacer czy jazda rowerem, także do pracy czy na spotkanie towarzyskie. Jeżeli nie ćwiczy się intensywnie na co dzień, organizm ma czas na regenerację. Przekłada się ona na silniejsze mięśnie, więc sztangi czy ciężary też łatwiej podnosić.

Urozmaicony trening

Poszczególni ludzie mają predyspozycje do różnych rodzajów aktywności fizycznej. Jeżeli udało się znaleźć przyjemną formę wysiłku, to bardzo dobrze. Nie należy jednak spoczywać na laurach. Warto natomiast szukać nowych wyzwań. W ten sposób urozmaica się program treningowy, można uniknąć nudy i zaangażować do pracy różne partie mięśniowe. Obecnie najmodniejsze wydają się ćwiczenia kardio, do których należy bieganie oraz pływanie. Sporym zainteresowaniem cieszą się również zajęcia fitness, to świetny sposób na połączenie wysiłku z zabawą. Trening siłowy bywa natomiast niedoceniany. Amatorzy aktywnego spędzania czasu często mylnie postrzegają go jako sposób wyłącznie na rozbudowywanie masy ciała. Tymczasem podnoszenie sztangi pozwala na wzmocnienie:

  • kończyn górnych
  • pleców i klatki piersiowe,
  • kończyn dolnych.

Opłaca się zatem dołączyć ćwiczenia siłowe do swojego planu treningowego. Bez znaczenia czy na co dzień preferuje się aerobik, czy czas spędza na rowerze. Im częściej będzie się modyfikowało program ćwiczeń, tym te ostatnie sprawią więcej przyjemności. A aktywność fizyczna zostanie z daną osobą na dłużej. O to właśnie chodzi, by nie rezygnować tylko szukać nowych wyzwań. Wówczas każdy rodzaj ćwiczeń pozwoli osiągnąć zamierzone rezultaty, co będzie dodatkową motywacją.

Kobieta zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com

Post Author: Kasia