Sztanga to dobry przyjaciel trenującego

Sztanga kojarzy się z napakowanymi kulturystami. Dlatego wiele osób nawet nie bierze jej pod uwagę podczas opracowywania planu treningowego. To błąd, wynikający ze stereotypów i błędnych ocen. W rzeczywistości podnoszenie sztangi może być wskazane każdemu, kto chce zadbać o dobrą formę i odporność organizmu. Warto zatem przyjrzeć się bliżej tej formie aktywności, a następnie zdecydować o jej wprowadzeniu do własnego treningu.

Korzyści płynące z podnoszenia sztangi

Listę zalet sztangi otwiera możliwość wzmocnienia mięśni. Dzięki temu łatwiej poradzić sobie z treningiem aerobowym, na przykład bieganiem. Poszczególne formy ruchu warto ze sobą łączyć, dzięki czemu odnosi się najlepsze rezultaty. Kolejną korzyścią z podnoszenia sztangi jest przyspieszenie spalania tłuszczu. Ogólnospołeczna kwarantanna dla wielu osób skończyła się nadprogramowymi kilogramami. Walkę z nimi można rozpocząć właśnie poprzez podnoszenie ciężarów. Na początku nie będą to z pewnością wielkie obciążenia, ale stopniowo da się wzmacniać mięśnie i budować lepszą formę. Dzięki ćwiczeniom siłowym człowiek ma szansę poprawić:

  • kondycję,
  • odporność,
  • wytrzymałość.

Jak widać lista zalet jest długa i powinna niejednego przekonać do dania sztangom szansy. Chociażby dlatego, że to dobry sposób na urozmaicenie swojej aktywności i wprowadzenie do niej nowych ciekawych elementów.

W silnym ciele

Mocne mięśnie to solidne oparcie dla kości i znacznie mniejsze ryzyko kontuzji. Między innymi dlatego opłaca się chwycić za sztangi i podnosić je regularnie. W ten sposób buduje się nie tylko formę, ale również odporność. Mierzenie się z kolejnymi wyzwaniami treningowymi podnosi poczucie własnej wartości. Większą wiarę w siebie wykorzystuje się później na innych polach działania, w życiu prywatnym i zawodowym łatwiej radzić sobie z różnymi wyzwaniami. Człowiek w końcu rozumie, że stać go na więcej. Szczególne obawy przed treningiem siłowym mogą mieć panie. Wystarczy jednak zapytać pierwszego z brzegu trenera personalnego. Fachowiec od razu wskaże zalecane obciążenia. I podpowie, jak budować siłę bez nadmiernego rozbudowywania tkanki mięśniowej. Właśnie tego najbardziej obawiają się bywalczynie siłowni. Zależy im na delikatnym zarysowaniu mięśni, a nie na tworzeniu kulturystycznej sylwetki. Odpowiednio dobrane ćwiczenia siłowe pozwolą osiągnąć ten efekt. I jednocześnie spalić naprawdę dużo kalorii, co szczególnie doceni się przed rozpoczęciem sezonu wakacyjnego. Zwłaszcza jeżeli ktoś podczas kwarantanny pozwolił sobie na większe porcje jedzenia.

Kobieta zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com

Post Author: Kasia